在臉書上看了幾個朋友貼過:WITHOUT prompting, ask your child these questions and write EXACTLY what they say about you

終於鼓起勇氣問了七歲小米和五歲兔寶

*What is something I say a lot?
:快一點 | :123
我:還不是你們逼的

*What makes me happy? 
:我做中文(語調上揚不確定是否為媽媽心中正確答案) 
:hug us

*What makes me sad?
:妳生氣的時候? | :不知道

*How tall am I?
:比把拔矮 | :不知道

*What's my favorite thing to do? 
:不知道...愛我? | :Working in Dell (我:)

*What is my favorite food? 
:Cake! 
:優格!(我:那是你自己喜歡的吧?)

*What is my favorite drink?
:Coffee | :...(哥哥雞婆提醒) Coffee!

*If I could go anywhere, where would I go?
都是:台灣!admire2 onion head

*Do you think you could live without me? 
都是No  
(雖然媽媽知道你們長大就不會這麼說了 hell yes onion head )

*How do I annoy you? 
:妳不會annoy我 | :不知道

*What is my favorite TV show?
:(毫不遲疑) 入江君! | :不知...(哥哥又雞婆提醒) 入江君!

*What is my favorite music to listen to? 
都不知道 - 算正確答案,媽媽不聽音樂

*What is my job? 
立刻:Working in Dell!
(迷之聲:該換了嗎?)

*How old am I?
兔數學很好的每年都記得幫媽媽加一歲,這邊就不公布媽媽是25加幾了 cool onion head

*what's my favorite color? 
:紅色!(正解!)

*How much do you love me?
:A lot | :Space to earth

 

媽媽明明也很常說"愛你"啊! whaaat2 onion head

arrow
arrow
    全站熱搜

    petitnuage 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()